tisdag 15 juni 2010

Känsliga läsare varnas!

Jag har haft turen under mina 1½månader inom yrket som bartender att inte en enda gång behövt städa upp spyor. Jag var och är fullt medveten om att det hör till, och att den gången skulle komma. I helgen var det min tur!

Alla som känner mig vet vilken spy-fobi jag har, men jag vandrade iväg mot toan med bestämda steg. I handfatet låg en spya direkt serverad från O´leareys meny. Jag samlade mig och fixade bort den.

Jag öppnade dörren till första båset, var det var utsmetad spya över hela wc-stolen.. Även i denna synliga ingredienser från en viss maträtt. Fixade även den!

Stolt över mig själv öppnade jag dörren till bås nummer 2. Det som mötte mig gav mig kväljningar och jag kunde inget annat än att springa ut... Hämtade luft och i samma veva rev jag med mig en kollega som tacka någon ovanåv hjälpte mig med de resterande spyorna.

Som sagt, livet har sina goda stunder!

1 kommentar: