torsdag 23 december 2010

humor i julstressen

Tja, imorse har jag jobbat det tidigaste skiftet som finns typ. 5.30-14.
De e skönt, å mitt i min julstress (fast ja int vet va ja stressar över) öppna ja Iltalehti å läst världens roligaste artikel.
Åså släppt allt, ja orkar int stress över nå onödig jul nåmer, ja ska ändå jobba både julaftonsmorgon å juldagsnatt!

Iallafall vill jag dela med mig av den roliga artikeln om vad barn sagt om julen. På finska dock.
-Miksi jouluna syödään niin paljon?
- Sen takia kun mulla on aina niin kova nälkä! (Konsta 3år)
- Miten joulupukki ehtii samana iltana kaikkien lasten kotiin?
- Se putoaa lahjat savupiipusta. Mutta meillä ei ole kyllä savupiippua, se on aika paha. (Sara 7år)
GOD JUL på er ! Å kom gärna å beställ en drink på lördag, jag lovar att fixa till nåt alldeles speciellt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar