måndag 24 maj 2010

the house

En liten uppdatering om huset.

- WC möblerna är inhandlade och fastmonterade. Blev riktigt bra med vita möbler mot det svarta golvet och väggarna.

- Skorstenen är nere, det var rätt så kul att slå ner massa tegelstenar. Tappade dock min slägga ner i hålet dit man inte fick tappa den, så där slutade min karriär som skorstensrivare! Släggan är ännu där och den får man aldrig bort. 10 points for me!

- Väggarna i "lilla rummet" är under tapetsering, med ett nervvrak till pojkvän som efter en bit tapet slänger grejjor omkring sig och redan startat bilen för att dra hem är det inte så lätt.. men vi jobbar på det och idag borde det bli klart!

- Köket är färdig planerat! Nu är det bara att mäta det exakta exakta och i hasten nämna åt min far att några dörrar blir mörkgråa/svarta. Är förberedd på ett nervsammanbrott men jag tänker ändå göra mitt bästa och försöka.

- Mål är inhandlat till vardagsrummet, jag tänker måla några lime-gröna ränder mitt på väggen, bara för att jag vet att min pojkvän hatar det. Skämt och sido, jag tycker det är snyggt och man kan ju inte bara slänga bort mål man redan köpt...

- Golvet till vardagsrum och sovrum är beställt. Det må vara den enda saken vi är överrens om, kanske för att det valdes genom orden " Välj vilket du vill, bara he int e limegrön"

To be updated...

1 kommentar:

  1. Oj då! Låter som många nerver som ska hållas i styr med ert byggprojekt :P. Vad kul att ni håller på att bli färdiga :)/Annie

    SvaraRadera