söndag 11 april 2010

awesome

Idag är en av de dagar som jag verkligen trivs med var jag bor. Både land, stad och lägenhet. Allting känns härligt när det blir till vår, tilloch med Jakobstad, Finland med vår ostädade lägenhet. Man blir på superb humör och får världens feelis att börja motionera. Iallafal jag, och detta händer varje vår. När asfalten blir bar kryper motivationen sej fram att börja springa och promenera längs vägarna. Tyvärr har jag en bottenkondition så löpning är inte riktigt min grej. Jag uttnyttjar hellre mitt gym kort till olika pass, för att sedan höja min kondition. Det om det.

Söndagar är ju hursomhelst alltid söndagar. Aldrig något att göra, men endå en sån dag då man har all tid i världen att göra något! Idag bestämde jag mig för att tvätta bilen. Brummade i väg till min sambos jobb och tog högtryckstvätten i egna händer. Ja det sket ju sig totalt, med tanke på att min bil inte sett skymten av en tvätt på nästan hela vintern (trots att jag jobbar på servicestation) så var skiten så pass ingrodd att inget hjälpte. Blev plötsligt lat och körde raka vägen till jobbet Carwash! Så enkelt!
Stack även in en sväng till Prisma och skulle handla något smått men där var det tomt. Mat-strejken visar sej verkligen i hyllorna nu! Ett maletköttpaket och toapapper fick jag med mej hem.

Ikväll blir det Pedrinas i grannstaden med min pappa och lillebror. Skönt att äta ute ibland så slipper man disken! Men snart får vi större diskmaskin i nya huset, bara det skulle bli klart nångång. Igår hackade vi ner kaklen i köket ... någon som gjort det förut vet vilket evighetsprojekt det är.. Så nästa är då att riva skorstenen, inte heller ett 30 minuters projekt precis.. och inte en passande grej för en med kortkort tålamod.

3 kommentarer:

  1. Känner så igen mig... sku helst vila ta på mig länkkare o fara ut o spring längs med vägarna, men med min kondition sku ja nog få vara nöjd om jag sku ta mig ända till postlådan! Vad kul att byggprojektet framskrider... Har du fått övertala pappa din att köket ska vara svart nå än? (läst om nå sånt här tidigare...) /Annie

    SvaraRadera
  2. Nej svarta-köket e vi nog ennu int riktigt överens om! :D Har försökt planera ett kök i IKEA's planerare men ja blir gälen.. ja fattar naada så ja ska överlämna e till nån som vet na mejr om e! :) Hu gåre på ert bygge då?

    SvaraRadera
  3. Vårt bygge framskrider enligt planerna, alltså inget nytt än så länge ;). Men i mitten av maj börjar de med grunden, så sen har vi nog fullt upp ett år framåt (vi ska ju bygg de mesta själv). Jag har också använt ikeas planerare, och lyckades ganska bra (fast vi har ännu inte bestämt oss om de ska bli ikea-kök, men lite klokare blev jag sen jag fick se hur mina "drömmar" ser ut i 3D :).

    SvaraRadera