torsdag 8 april 2010

underbara dag!!

Min dag, började inte bra. Steg upp med hejdundrande värk i huvud, axlar och nacke. Kollade telefonen och hade en påminnelse om mitt skattekort. Nåja tänkte jag, jag drar till skatteverket och fixar det i god tid innan jag ska laga mat åt min sambo. Jag vet också att man kan göra det via nätet men det blev för invecklat för mej så ja tänkte att jag låter någon annan sköta det.

Jo min goda tid ska vi komma ihåg! Klockan var 10:40 när jag staplade in på skattekontoret. Endast en kille satt i kö, jag tog min kölapp och tänkte här går det undan. Kvinnan som satt inne i båset hade en hel del bekymmer så det tog en bra stund. Nåja tänkte jag, killen som sitter brevid mig verkar inte ha så stora problem så va sku jag inte hinna. En till dam kommer in till kontoret, tar sin kölapp och sätter sig ner. Damen inne i båset är äntligen klar och nästa nummer plingar till och blinkar uppe på monitorn. Men varken min eller killens nummern? Utan kvinnan som kom in sist!! JÅÅNEE tänkte jag och jag tror att killen tänkte precis samma sak.

Kvinnan var helt borta med vinden med staplade in i båset även hon, förklarade om sina problem och skattetanten uppmanade henne att använda internet och bankkoderna till sina problem. Kvinnan motsatte sig grymt och skulle fylla i alla papper manuellt, jepp 7 papper blir det förklarade skattekvinnan. Och där satt jäkeln och fyllde i alla sina papper INNE I BÅSET, hon kunde absolut inte tänka på oss andra och gå ut och fylla i pappren och låta nån annan bli betjänad istället. Ijuförsej lite överseende, hon visste inte ens vad hon skulle fylla i vid NAMN hon frågade skattetanten, Alltså menas det mitt namn eller? Jag var femföre att skrika Nej usama bin ladins namn ofcouse. Men jag hejdade mig i sista stund och satt lungt och väntade.. Klockan började bli 11.15 och jag blev stressad!! Suckade å stampade med fötterna för att visa min reaktion till den tanten men naaaada hände. Väntade och väntade och äntligen, hon var klar!!

Nu går det undan tänkte jag ännu en gång, när en ny man staplade in till kontoret, hade inte ens hunnit ta sin kölapp innan hans nummer plingade till! Nu jävlar började killen och jag kolla runt oss, är vi med i dolda kameran eller what's up? Som tur var, räckte det inte länge för farbrorn, och nästa därpå var killen. Jag hade redan hunnit planera min utläggning om deras jävla system och allting när min nummer äntligen plingade till. Klockan var 11:25. Skatte-tanten märkte snabbt att jag var stressad, möjligen pga av min hälsningsfras.. Hej tillskillnad från alla andra ska ja endast ha ett nytt skattekort och JA jag har nätbankkoder och internetanslutning och har försökt beställa ett nytt men visste inte hur hög procent jag sku ha så därför kommer jag hit. Hon backade lite och svarade, Hur hög procent vill du ha då? Jag var nära gråten, och tänkte ännu en gång skrika Jaa vad vill jag ha skall jag välja ett tal från 0 till 100 eller?? Men förklarade ännu en gång att just därför kom jag hit.. Jag fick mitt skattekort och pressade iväg hem. Hemma på gården kom just min sambo insvängandes, vilket betyder att jag var jätteförsenad och ingen mat fanns hemma. Jepp jag steg ut ur bilen och pang huvudet rakt i dörren. Jag grät, och bölade. Ni vet hur hormonerna spökar under mensen och nu var det bara för mycket. Månne någon där uppe såg mig, för resten av min dag har inte varit oturs-förföljd. Grattis till alla som orkade läsa igenom om my horrible day på skatteverket!

2 kommentarer:

  1. Liti typiskt! O he e ju faktist sånde gangor man sku måst sej till ordentligt att "Ursäkta, jag var faktist här först" men i ställi siter man o biter ihop o tänker fula ord o san får ti som råkar vara hejm tå man komber hejm ta skiten :D... Jaja, bättre lycka nästa gång ;)

    SvaraRadera
  2. Jaaa!! Åh usch, nå denhär dan ha börja bättre iallafall så vi får si hu a fortsäter! :D

    SvaraRadera