fredag 16 april 2010

Uppe med tuppen

Tjena! Kan verkligen säga att jag var uppe med tuppen imorse, är ledig från jobb och vaknade 07.10. Det händer typ en gång på miljonen! Svängde och vred mig en stund innan jag kom mig upp, vädret såg lovande ut redan från morgon så jag tänkte mej ut på en promenad. Kollade snabbt in gym-programmet och upptäckte att Spinn-i-gång dras 08.15. Hoppade på cykeln till gymmet (eftersom jag int har nån bil ännu.. läs mer om det lite längre ner) och satte mej på en annan cykel för att spinna i 45 minuter. Var genomsvettig och benen för att inte tala om rumpan krampade ! Ni kan ju föreställa er känslan att cykla hem från gymmet sen efter passet. Min energi var på botten, men jag släpade mig i duschen och visste hela tiden som jag duschade att lägenheten verkligen borde städas. Satte mig på soffan och kollade på allt damm, alla smulor osv. Och mittiallt kom energin tillbaka! Finns knappt en vrå här nu som är ostädad! Har plockat bort alla flaskor från balkongen, tömt och diskat askkopparna, tvättat/r tvätt, torkat damm, vikt kläder osv osv.. Nu känner jag mig riktigt fräsh och duktig! Belöningen för städningen blir meters-lakritsarna från marknaden.

Sen storyn om bilen. Är nämligen så att min syster ville låna min bil när hon sku ti Vasa (med orsaken att den är snyggare än hennes) Vi måste tillochmed byta till sommardäcken med dom finare fälgarna, och tvätta den. Inte mej emot, däcken blev bytna (?) med lite hjälp från en av pappas anställda. Väl tillbaka i J:stad skulle jag ta hennes bil, hade ganska bråttom till sångövningen och satte mig i hennes bil för att börja köra iväg. Ingela steg ut ur bilen och tog med alla saker hon skulle ha, varav hon utbrister "NJaaa ja tror ja har punktering" Så ingen bil för min del blev det! Den borde anlända tillbaka inom några timmar så då kan jag brumma på igen.

Njut av det härliga vårvädret, man blir på topp humör!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar