torsdag 18 mars 2010

god? morgon.

Tjena, alltså imårse fick jag no en väckning att skriva om!
Vaknade vid 8 av att telefonen ringde, gjorde som jag alltid gör när en okänd nummer ringer.. Satte på ljudlös och försökte sova vidare, telefonen slutade aldrig att ringa så jag vrålade ur mej ett; Josefine till svar.
Gubben i andra ändan lät förvånad och sa: Hej på dej.. eller kanske gomoron för din del Hehhhe.
Jag blev redan frustrerad över att han inte förstod sig på min manliga röst så pass tidigt på morgonen och orkade inte ens skratta åt hans tråkiga skämt! Sedan frågade mannen; Jo inte är det så att du har bort dina bilnycklar? Nej svarade jag hastigt, jag har inte bort mina bilnycklar. Är du riktigt säker? Kanske du borde kolla? frågade mannen. Jag reste mig upp yrvaken och grävde genom väskan och KATCHING inga nycklar! Mannen förklarade att en vägskrapa chaufför hade varit och skrapat vår parkering och skulle just skutta undan snön när han såg mina nycklar i snön. Jag rev hastigt på mej kläder och sprang ut, och där sitter han flinandes i sin vägskrapa med mina nycklar dinglande i sin hand. Jag tackade honom tusenfalt och funderar ännu på att ringa in en glad idag till Öt! Haha, you made my day gubben!

2 kommentarer:

  1. Låter nog definitivt som du sku behöv ring ti glad i dag... Du verka ju int vara såde överdrivit trevlig åt ha i telefon så :P

    SvaraRadera
  2. tänkt precis samma sak , du ska absolut ring till ÖT de e gratis för fan :D

    SvaraRadera