torsdag 4 mars 2010

tråkigtorsdag

Tjena, idag har de vari en helt annorlunda dag. En dag då inget speciellt egentligen ha hänt. Ja ha int gjort bort mig på jobbet, nån kund ha int heller gjort bort sig.. Har inte tappat mjölkpaket, har inte heller kört i diket eller något. Därför tänkte jag berätta om några roliga tillfällen som hänt på jobbet andra dagar istället.. För er som e mina Facebook-vänner kanske de inte är nåt nytt.

Scenario 1:
En helt vanlig dag på jobbet, kvällskifte. Står och plockar in mjölk i skåpet och finner två mjölkpaket som sitter ihop med varandra Håller endast i etta mjölkpaketet och hojtar stolt till min jobbarkompis
- "Koll va morjens mjölkpakeete som siter ihop"
Precis när jag avslutat min mening håller inte klistrer längre! Och där står jag med en liter mjölk i ansiktet och över magen, golvet, benen ÖVERALLT!! Sen råga på allt kommer en kund fnissande bakom mig.. - " Hahaha.. Kanske int så morjens iallafall"

Scenario 2:
Vi pratar på jobbet om våra bilar och var och en skryter på sitt eget märke. 3 av jobbarkompisarna funderar hur de ska göra med motorvärmarna eftersom endast 2 kan ha istöpslat på samma gång. Jag skryter på min bil och berättar att "Joo motorvärmare e bara fö loosers, min bil ha startta varinda mårn nu i -30 grader så motorvärmar e bullshit å he behövs int alls" Nåja, vi har färdigt diskuterat och jag slutar mitt skift, säger hejdå till alla och går ut till min bil, Och vad händer förståss startar fanskapet inte! Tyst och tillbakadragen gick jag in igen och väntade på skjuts. Efter den dagen har ja aldrig skrytit över min bil eller att motorvärmare skulle vara bullshit! Så 100 points till er som använder motorvärmare! :D

Scenario 3:
Den eviga frågan om poäng eller rabatt med plussakorten.
Jag: Hade du plussa kort?
Kund: Jooo här varsågod.
Jag: Jepp, vill du ha poäng eller rabatt?
Kund: Ursäkta?
Jag: Vill du ha poäng eller rabatt på bensinen... med plussakortet... ?
Kund: JÅÅneee nå sånt kort har ja int, många kort har ja no men nå sånt kort har ja int.

Tänk så svårt det kan vara att uppfatta fast man fösöker förklara.. Kunden ifråga trodde alltså att poäng eller rabatt var ett kort!

Det var dagens tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar