onsdag 31 mars 2010

Vårtecken

Jag minns i lågstadiet när hela klassen gjorde upp ett stort plakat runt mars-april tiden. Rubriken för plakatet var "Vårtecken". Varje dag gick vi igenom om någon sett eller hört något nytt vårtecken. Filips mammas tulpaner började alltid titta upp ur jorden runt påsk, och Madeleines pappa hade hört vårfåglar när han var ute med hundarna. Jag själv hittade aldrig något vårtecken, så ett år minns jag att jag sa mitt vårtecken är att asfalten är bar. Är det inte sant då? Nyss när jag gick ut var asfalten bar och torr precis utanför dörren, och så till det negativa. 5 meter längre bort är hela parkeringen täckt med vatten. Jag är i stort behov av gummistövlar!!
Satt nyss ute på balkongen och njöt av solen, och dagens andra vårtecken tittade fram, En fluga! Månne min tur med vårtecken tar sig nu, vid en ålder på 19. Roligare hade de ju vart om det varit i lågstadiet, klass ett och två. Men bättre sent än aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar