söndag 28 mars 2010

tvätt&diskdag

Söndagar brukar hemma hos oss alltid vara slappa dagar, såna dagar som man aldrig får något uträttat. Förutom att använda soffan och tvn flitigt. Idag dock, har jag med lite hjälp av min sambo städat hela lägenheten, dammsugat, torkat golv och hela den biten. Tvättat två tvättmaskiner, och med det kommer dagens dilemma. Efter att ha tvättat två fullproppade tvättmaskiner var tvättkorgen nästan ännu fullare än den var från tidigare. Är det ingen med samma problem där ute? Tvättfankorgen blir ju aldrig tom! Ingen skillnad hur man tvättar och har sig, samma berg varenda eviga dag!

Samma gäller vår diskmaskin. Ijuförsej har vi en minidiskmaskin som rymmer ca. Två måltider-disk. Satte igång diskmaskinen och all disk var undan, hur skönt som helst. Tills min sambo kommer på att han skall börja baka. Yep you heard me, och jag tänkte säkert samma som er. BAKA?? Gladeligen började han på och frågade mig hur han skulle jöra helatiden, men här snackar vi poäng-samlare! Riktigt gott blev det dessutom, brownies med glass.

Min pappa svängde in på kaffe i lagom tid tills kakan var klar och kunde knappt heller tro att det var min sambo och inte jag hade bakat den. Vi pratade en stund om väder och vind. Skorstenen i larsmo börjar bli i rivnings-skick så snart får vi börja med det stora projektet. Försökte även övertyga min pappa om att köksinredningen skall vara svart, men det verkade inte riktigt gå hem så jag får jobba på mina metoder!

Har även hunnit skypea en bra stund med min stockholmska. Trodde faktist att det skulle kännas hemskare utan dej Elin, men hitills har det gått bra. Ganska stort tack till Skype ändå, man får tjattra åpå och höra varandras röster och det kostar naada.

En verkligt aktiv söndag som snart når sitt slut, har inte heller någon måndags-ångest med tanke på att jag är ledig hela nästa vecka innan mitt jobb-byte. Så skönt så skönt! Nu skall vi avsluta kvällen med att kolla filmen Benjamin Button .. vadennuheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar